Hur mycket pengar behöver man?

Hur mycket pengar föreslår du att man har samlat ihop innan man åker, alltså inklusive programavgift osv :)
 
Fick denna fråga så tänkte ta upp allt som kostar för åka iväg till usa som au pair. 
 
Att åka som au pair allt som allt kostar ca 15 000 kr. (där ingår försäkring, visum, internationellt körkort osv.)
Sen rekomenderar dem att ha med sig ca 2000 kr till traning school, om man vill följa med på turen till New York (vilket jag rekomenderar att göra). 
Det kan även vara bra att ha 1000-2000 kr i fickpengar när du kommer till värdfamiljen, då du inte får din lön förens en vecka. 
Så jag skulle säga att du behöver ca 20 000 kr för att åka iväg. Sen skulle jag rekmendera att ha med minst det dubbla om du vill resa runt under din tid här. Du får 2 veckor semester, och då vill man ju passa på att göra något kul. Vissa helger kanske du vill resa bort osv. 
Visst kan du spra ihop pengar här, i slutet på ditt år får du en fir resemånad innan du behöver åka hem. Så vill du resa runt den månaden kostar det också en del. Så jag planerar att spara lite varje vecka under hela året som kan gå till min resemånad. Sen tänker jag använda en del av de pengarna jag hade med mig för att spendera på andra resor under året. 
Du måste även betala skatt under ditt år här. Jag tror den betalas i maj, och summan varierar lite beroede på hur länge du varit här. Men jag skulle gissa på några tusen i alla fall. Så det behöver också spara ihop till, eller ha med från början. 
 
Så 20 000 skulle jag säga att du måste ha i alla fall. Då har du summan för att åka + lite fickpengar. Visst du kan klara dig på det, och leva på din lön under året. Du får 200 dollar i veckan, vilket räcker för mig än så länge, men jag kan inte spara jättemycket. Att åka in till New York över en dag kostar mig ca 1000 kr med tågbiljett + mat och lite schopping. Du kan ju självklart snåla och inte shoppa så mycket. Men du är här under ett år, jag vill kunna leva. Jag vill komma hem med 0 kr på mitt konto och känna att jag haft det bästa året i mitt liv. Vill man tjäna pengar åker man inte som au pair. 
 
Jag tycker inte det var allt dyrt med 15 000 för att få bo i USA i ett år. Den största delen av kostnaden är försäkringen, vilket är väldigt nödvänigt här i USA då det kostar sjukt mycket pengar att behöva söka hjälp hos doktorn. Värdfamiljen betalar flyg, mat och mitt fall mobiltelefonen och bensin. Mobil och bensin varierar i olika familjer, vissa får betala det själva. Så jag har haft tur med det!