Ett besök i Connecticut

En bild från i går när jag tog en promenad genom Chappaqua. 
 
Helgen har varit väldigt lugnt. Även fast jag varit ledig så har jag inte hittat på allt för mycket. Var hemma nästan hela dagen igår, följde med min värdfamilj till campet som mitt värbarn börjar på i morgon. Det var något infomöte. Där träffade jag en Svenska au pair som flyttade hit i fredags, och det visade sig att hon bodde rätt över gatan vid mig. Så jag ser hennes hus från mitt fönster, vilket är lite kul. 
Idag åkte jag till en annan delstat, nämligen Connecticut (det tar typ 30 min att åka dit så väldigt nära). Träffade en av dem jag flög hit med. Så vi möttes upp i ett stooort köpcentrum, där han visade mig runt lite. De har verkligen alla affärer där. Det var trevligt att få prata lite svenska och få träffa någon som känner lite grann. 
Kom hem för en liten stund sedan och nu ligger jag i min säng och pratar med min syster Johanna. Tror jag kommer spendera resten av kvällen med the walking dead. 
 
Hoppas ni haft en bra helg!!
Publicerat i Vardag