En grym helg

 
Ojoj vilken rolig och händelserik helg jag har haft. I lördags åkte jag och Emma in till city och mötte upp Tove. Vi åkte sedan på ett au pair möte i cenral park, där vi åt picknik och lekte lekar. När mötet var slut begav vi oss mot hudson river där vi paddlade kajak, vilket var superkul. Det var skjukt varmt i lördags så det var skönt att paddla runt ute på vattnet en stund, man blev ju blöt så det svalkade bra. 
Efter detta åkte vi till sockerbiten, om är en butik som säljer svenskt lösgodis + lite andra svenska matvaror. Vi köpte med oss lite godis och gick till little italy, där satte vi oss på en restaurang och åt god mat. 
Bara några gator bort från little italy ligger china town, så vi gick dit och tittade runt lite. Lite froyo hann vi med också. Vi gick sedan till soho och kollade lite innan vi begav oss mot grand central. Vi gick genom hela new york känndes som, mina ben var så möra när vi satte oss på tåget hem. Vi spenderade nästa 12 timmar i city, men det finns så sjuuukt mycket att göra där. 
 
Idag hämtade jag upp Emma och vi begav oss mot en strand. Vi stannde på vägen och köpte lite jordgubbar, chips och snappel (som är min nya favvodryck). 
Efter några timmar i solen åkte vi till ett köpcentrum för att köpa nya solglasögon till mig. Det blev ett par ray ban faktiskt och fick även med två par shorts och en klänning hem. 
Middagen åt vi på the cheesecake factory, där vi delade på en förrätt och en varmrätt då portionerna är så stora. Vi avlsutade med en riktigt god cheesecake innan vi begav oss hemmåt. 
 
Det har varit fruktansvärt varmt denna helgen. Strålande sol, fuktigt och värme som aldrig förr. Men efter en händelserik helg är det dags att återgå till vardag igen. Hoppas ni hade en grym helg, för det hade jag!!
 
#1 / / Nellie:

Hej! Jag funderar på att bli au pair nästa år och vill jättegärna läsa lite mer i din blogg om vad som händer med barnen runt dagarna, vad ni gör, hur du tycker jobbet är, osv 😄

#2 / / Anonym:

Det va ju tur att ni fick blå gula flytvästar.😎